جزئیات جدیدی از کشتی حادثه‌دیده در جنوب شرق یمن موضوع چهارمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ چیست؟ طائب در مشهد: انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست؛ با نفرت در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد اربعین شهدای جمهور در تهران و مشهد برگزار می‌شود تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی
سرخط خبرها

مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد

  • کد خبر: ۲۳۴۷۹۶
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد
سرپرست ریاست‌جمهوری گفت: آقای رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد. امروز با سران هر کشوری که تماس می‌گیریم، در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مخبر امروز (پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۳) در آیین افتتاح خط راه‌آهن رشت-کاسپین، با بیان اینکه طی سه سال دولت سیزدهم، ارادت و معرفت ما نسبت به آیت‌الله رئیسی بیشتر شد، اظهار کرد: هنوز ابعاد شخصیتی شهید رئیسی بازگو نشده است.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی سه سال رئیس‌جمهور بود و با رفتنش در کشور موج ایجاد کرد و این مهم نیازمند تحلیل است؛ زیرا فقط عاطفی و معنوی نیست و مردم فهمیدند چه شخصیتی را از دست دادند.

سرپرست ریاست‌جمهوری شهادت را نیز یکی از خدمات آیت‌الله رئیسی دانست و بیان کرد: خیلی‌ها تبلیغ می‌کردند که ارزش‌ها کم‌رنگ شده و ارادت مردم به انقلاب کاهش یافته، اما حضور میلیونی مردم در بدرقه شهدای خدمت، خط بطلان بر این تبلیغات کشید.

مخبر با بیان اینکه در دولت سیزدهم کار‌های بزرگی انجام شده است، عنوان کرد: عامل توفیق شهید رئیسی در این مدت خدمت، در کنار معنویت و توسل و توکل، تبعیت از رهبر انقلاب به صورت اعتقادی است؛ شهید جمهور هر فشاری را تحمل می‌کرد تا رضایت رهبری را بگیرد، زیرا اطاعت از ایشان را اطاعت از ولایت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) می‌دانست.

وی غدیر و ولایت را از رسالت اصلی پیامبر اسلام دانست و بیان کرد: ولایت فقیه در امتداد غدیر ادامه دارد.

سرپرست ریاست جمهوری یکی از ویژگی‌های اصلی شهید رئیسی را تشخیص مسئله و فهرست کردن مسائل و اولویت‌بندی مسائل و پیگیری‌های مستمر و به نتیجه رساندن آنها دانست و گفت: در آغاز دولت نفتی فروخته نمی‌شد و پول همان مقدار فروخته شده نیز پرداخت نمی‌شد، اما دولت سیزدهم طی یک سال و نیم توانست بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد و کشور را از تنگنای منابع نجات دهد؛ این در حالی است که به اذعان هیئت دولت گذشته، برای پرداخت حقوق ماهانه دچار مشکل بودند، اما دولت سیزدهم بدون مسئله کشور را اداره کرد.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های شهید رئیسی را تشخیص مزیت‌های کشور دانست و افزود: کشوری هستیم که هم در شمال و هم در جنوب دریا داریم و راه آهن رشت به کاسپین در واقع دریا را به دریا متصل کرد و لذا شهید رئیسی بر استفاده از ظرفیت ۱۵ کشور و حتی ۲۴ کشور همسایه متمرکز شد، زیرا این کشور‌ها نیازمند به عبور از ایران بودند و اگر ما جدی نبودیم، راه جایگزین پیدا می‌کردند.

مخبر یکی از اولویت‌های دولت را تکمیل کریدور‌ها دانست و گفت: آیت‌الله رئیسی پروژه‌های کریدوری را به صورت لحظه‌ای پیگیری می‌کرد.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای حل چالش آب در کوتاه مدت، تأکید کرد: دولت سیزدهم مسائل مناطق از جمله آب‌های ژرف و پسماند و برق را با بسیج همه جانبه امکانات حل کرد؛ در بخش مسکن نیز که شاهد تعطیلی ۱۰ ساله بودیم، بالغ بر دو و نیم میلیون واحد شروع و تکمیل و یا زمینش واگذار شده و تا پایان سال چهارم به چهار میلیون واحد نزدیک می‌شود.

وی مزیت و دارایی اصلی کشور در کنار نفت و معدن و منابع و ... را نیرو‌های جوان و نخبه عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور در اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی هستند و اقتدار ایجاد می‌کنند.

مخبر با اشاره به برخی ادعا‌ها درباره مذاکره و دیپلماسی، ادامه داد: برخی ادعا می‌کردند اهل دیپلماسی هستند، اما در محاصره کشور‌های همسایه بودند و هیچ ارتباطی نداشتند، اما آیت‌الله رئیسی با حل مسائل اقدام به برقراری ارتباطی با کشور‌های همسایه کرد؛ عضویت در شانگهای و بریکس نتیجه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم بود و ارتباط خوبی با سران کشور‌های دنیا داریم، زیرا ایران را در نقطه‌ای قرار دادیم که معادلات بین‌المللی را جابجا کرده و کشور‌ها نمی‌توانند بدون لحاظ مواضع ایران، امور را پیش ببرند.

وی تقویت موقعیت ایران و افول یک جانبه گرایی را نتیجه اقدامات دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب، این چراغ روشن شده و این راه ادامه دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->